پلی اتیلن سنگین دورانی

پلی اتیلن

پلی اتیلن سنگین دورانی

پلی‌اتیلن سنگین دورانی در تولید به روش دورانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از قالب گیری دورانی برای تولید قطعات تو خالی، در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف نظیر مخازن مایعات، سطل ظرف‌های زباله، توپ فوتبال، کلاه ایمنی و حتی بدنه قایق استفاده می‌شود.گرمانرم بودن یکی از مهم ترین ویژگی های این پلیمر است که باعث می شود از این پلیمر در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود.
ویژگی های مطلوب این ماده عبارتند از مقاومت در برابر uv و استحکام خوب در برابر ضربه ، کم هزینه بودن و قابل پردازش بودن آسان از دیگر خواص آن است.

مشخصات فنی

لوله‌های پلی اتیلن سنگین (HDPE) مقاومت در برابر مواد شیمیایی هستند. این لوله‌ها در برابر محیط های اسیدی و بازی، همچنین بسیاری از محلول‌ها و مواد شیمیایی مقاوم اند.
این محصولات نسبت به رقبای فلزی وزن کمتری دارند. این لوله ها دارای وزن کمتری نسبت به انواع لوله‌های فولادی، چدنی و بتنی اند. سبکی باعث سهولت حمل، بارگیری و نصب آسان لوله و اتصالات می شود.
استحکام و انعطاف پذیری لوله‌های پلی اتیلن بسیار بالاست. آنها قابلیت تحمل تنش زیادی دارند. استحکام و قابلیت تحمل تنش‌های کششی و فشاری و انعطاف پذیری بالای این لوله ها به کاربر امکان حمل و نصب لوله و اتصالات را در اجرای انواع پروژه های صنعتی می دهد.

لوله‌های پلی اتیلن (HDPE) در مقابل ضربه مقاوم هستند. مقاومت بسیار بالای این لوله ها در مقابل ضربه نیاز به کارگیری فشارهای بالاتر لوله و اتصالات و خریداری تجهیزات ضد ضربه را منتفی می کند. این خاصیت در پروژه های بزرگ صنعتی باعث سهولت اجرا و کاهش بسیار زیاد هزینه های اجرا می‌شود. ضمن آنکه ضایعات اجرا را به میزان صفر کاهش می‌دهد. این عامل می‌تواند دلیل بسیار موجهی برای جایگزینی لوله و اتصالات پلی اتیلن سنگین با انواع لوله های بتنی باشد.
لوله‌های پلی اتیلن سنگین رسوب نمی‌گیرند. به دلیل صیقلی و صاف بودن و داشتن زبری بسیار پایین سطح داخلی لوله، سیالات درون آن جریان سریعی دارند.
این محصولات نیاز به پوشش کاتدی ندارند. این لوله‌ها به علت مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیازی به پوشش و حفاظت کاتدی ندارد.

پلی اتیلن سنگین دورانی، در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این گریدها خواص و ویژگی‌های خاص خود را دارند و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول در گریدهایی همچون 3840UA و … تولید می‌شود.

کاربرد پلی اتیلن سنگین دورانی

گرید مناسب برای قالب گیری دورانی که در تولید ظرف نگهدارنده یا مخزن آب ، بشکه ، تانک پلاستیکی و وان پلاستیکی پلی اتیلن، قایق های کایاک، اتاقک های سیار، جعبه یا صندوق , سبد پلاستیکی استفاده می گردد به دلیل ویژگی ای که در برابر عوامل محیطی دارد و مقاومت خوبی در برابر ترک، اشعه فرا بنفش، ضربه دارد .