پلی اتیلن سنگین بادی

پلی اتیلن

پلی اتیلن سنگین بادی

پلی اتیلن سنگین بادی یا مواد پلاستیک بادی به عنوان بهترین نوع پلاستیک شماره یک دنیا و رایج ترین ماده پلاستیکی شناخته شده است. از رزین های HDPE به دلیل داشتن سفتی، مقاومت در بربر ترک خوردگی، درجه حرارت و تار شدن استفاده می کنند. گرانول بادی نوعی از گرانول پلی اتیلن است که در جدای از تولید به صورت گرانول، آن را به صورت پودر نیز تولید می شوند. پودر آن برای محصولات تمام شده پلاستیکی که نیازی به گرانول ندارد، کاربردی تر است. اما برای تولید گرانول آن باید مراحل تبدیل آن به گرانول را نیز طی کنند.

مشخصات فنی

مواد پلاستیک بادی یک یک ماده شفاف و غیر قطبی است و از این رو از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار است. این ماده دارای مقاومت خوبی در برابر ضربه و در دماهای سرد است. از این ماده به طور گسترده برای تولید محصولات پلاستیک استفاده می کنند. برای تولید این نوع محصولات توسط این ماده از قالب گیری دمشی یا بادی استفاده می کنند.

قالب گیری بادی برای تولید محصولات پلاستیکی تو خالی، بدون نیاز به مونتاژ قطعات مجزای قالب استفاده می شود. از این روی بر روی رزین های مانند پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، پلی پروپیلن و پلی اتیلن ترفتالات برای تولید انواع ظروف و محفظه استفاده می شود.

این نوع نمونه از پلی اتیلن سنگین بادی است که دارای مقاومت کششی بالا، سختی، مقاومت بالا در برابر ضربه و … است. این ماده نسبت به LDPE سخت بوده و تحمل دمای بالاتری را دارد. پلی اتیلن اکستروژن به دلیل کم هزینه بودن و همه کاره بودن دارای محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه پلیمرهاست. این ماده قابل اشتعال دارای مقاومت خوبی در برابر آب و هواست. از کاربردهای آن یم توان به استفاده در تولید لوله های پزشکی، لوله های نمونه برداری و غلاف های سوزنی است.

پلی اتیلن سنگین بادی، در گریدهای مختلفی تولید می‌شود که هر کدام از این گریدها خواص و ویژگی‌های خاص خود را دارند و در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول در گریدهایی همچون HBM5510، BL3، 0035 و … تولید می‌شود.

کاربرد پلی اتیلن سنگین بادی

از این ماده فوق العاده برای تولید انواع محفظه ها و بطری ها استفاده می کنند. از جمله این تولیدات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید بطری های مایعات (بطری شامپو، روغن موتور، کولر، سازه های بازی و…)
تولید ظروف خانگی
تولید ظروف صنعتی
ساخت مخازن بهداشتی
ساخت مخازن سوخت
تولید مخازن آب
تولید سطل های زباله